bully

jag tänkte på det där med mobbning.
jag TROR att jag mobbade när jag var liten. vi hade en tjej i klassen som var lite tjockare än oss andra och ibland på maten försökte man få henne att äta smör. hon skulle få pengar för det och en gång tror jag att hon gjorde det. inte så mycket.. så hon fick väl inga pengar. men å andra sidan gjorde man så med alla. vissa matsessioner bestod bara i att utmana varandra i att äta olika saker.
ibland fick hon inte riktigt vara med oss andra på rasterna heller. men jag tror att det berodde på att hon inte alltid var så schysst själv. vad det kan bero på, att hon inte var det, kan ju ha sin förklaring också. men vi var rätt snälla ändå, en gång blev hon ledsen och sa till vår vikarie, och då gick vi (iallafall jag!) in och tröstade henne.
att hon inte fick vara med alla gånger kan också bero på att jag plus fyra andra tjejer övade in lagt-kort-ligger-dansen. och då kan man ju inte vara en extra! fem tjejer skulle det vara.

den där tjejen och jag bodde i samma kvarter. en gång minns jag att vi bråkade i en trappuppgång och slogs. vi sparkade på varandra och hade träskor på oss. hahahahahha!

men hon var faktiskt störig! en gång på fritids sydde vi dockor och hann inte riktigt färdigt. när vi skulle fortsätta nästa dag sa hon att MIN var HENNES! hon gav sig inte och jag hatade henne då. för jag har sjukt stor separationsångest.
och en gång gjorde vi ett arbete om rymden. jag älskade rymden och trodde att jag var från mars. naturligtvis tog hon äran för några av de saker jag skrivit och ritat.


/kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0