dum

karin, hur blev du överkörd av ett tåg!?!?!? mycket eller lite?


jag är verkligen den mest oakademiska människan jag träffat på. är jag ointresserad? har jag lässvårigheter? koncentrationsproblem? jag tror på det sista för jag läser nästan snabbt som en vessla, var alltid snabbast på de där lästesten man hade i skolan. och jag gillar ju kursen.
på måndag ska jag göra omtentan och jag är så himla säker på att jag kommer köra.

ämnen jag hoppas på:
makten att se- om den svenska polisuniformen - skillnaderna mellan den manliga och kvinnliga uniformen.
väldigt intressant, en kvinna är polis trots att hon är kvinna.
"vi håller kvinnan så högt att vi vill befria henne från nämnda arbetsuppgifter (patrullering) och därmed slippa se henne förnedras genom att hon påtvingas uppgifter för vilka hon inte är lämpad (utöva våld)" (svensk polistidning 1979)

folkhemmets barnkläder - diskurser om det resurskrävande, det aktiva lekande och det moderiktiga barnet.

svart, vit konfirmationsdräkt - vi hade länge svart konfirmationsdräkt här i sverige, vad var det som gjorde att det ändrades till vitt.

dessa tre saker kan jag. och om nån av dem inte kommer med är jag stekt.


oj imorgon är det ju lucia.



/kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0