Emfysinalfysili

Min skånevistelse var dödsbra! Det är måhända en vana som blir dyr i längden - att åka tåg fram och tillbaka sådär bara för att man känner för det... Men EN gång mitt i livsmörkret kan det väl inte skada?

M berättade om en sjukdom. Jag kommer inte ihåg namnet. Kanske var det emfysinalfysili? Eller så var det något annat. Hur som helst borde jag ha tänkt mig för innan jag bad att få höra alla smaskiga detaljer. Jag är ju hypokondriker! Så nu har jag såklart ställt diagnos. Jag har emfysinalfysili - dvs små delar av min livmoder sitter fastväxta på random organ i min kropp. Äckligt och ont.

Utöver Malmö och min livmoder har jag tänkt på det där filosofiska problemet om att en sak inte kan vara två saker samtidigt. Man kan inte ha kakan och äta den. Man kan inte vilja ha samtidigt som man inte vill ha. Så nu läser jag den här boken (bild nedan), som en annan ultrabrud. Kanske är jag en ultrabrud. Kanske är det bara bättre att stick to något än att stick to ingenting alls?

image17

Livet suger så jävla hårt men nu ska jag gå och spela badminton med Filippa och sedan ska jag och långe svarten gå på läsning och sen efter det på körshow. Tack gode gud för NTNS, I say.

/KG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0