Kokko i huvvet

För tillfället har jag

hudcancer (både under näsan och på ryggen)
diabetes (jag kissar hela tiden, två gånger i timmen och när mitt blodsocker sjunker svimmar jag nästan)
hjärnhinneinflammation (huvudvärk i veckor)
spänningshuvudvärk (ganska realistiskt)
herpes (varför inte?)



mest hudcancer alltså. den är jag riktigt orolig för. jag vill gå till doktorn och kolla hudcancern och diabetesen på samma gång, men de lär ju bara tycka att jag är knäpp, så jag måste välja en.

(på tal om sjukhuspersonal som tycker man är knäpp: När jag var 11 blev jag träffad av ett luftpistolskott i ögonbrynet. det blödde sjuka mängder och gjorde så jävla ont. mamma körde mig till vårdcentralen. där sa sjuksköterskan att jag inte skulle va så mesig och att det bara var att sätta på ett plåster. jag lyckades tjata till mig en doktor och det visade sig att jag hade en blödning i ögat och hade kunnat bli blind. som tur var hade jag för mycket fett i ögonlocket och skottet fastnade i fettet, annars hade den gått in i ögat och sagt splatt. jag fick i alla fall va hemma från skolan i tusen veckor och operera mig och ha droppar i ögat hela tiden och äta massa massa godis. det värsta var att jag inte fick läsa alls och att jag inte fick spela pingisfinalen i skolan eftersom doktorn sa att det var för stor risk att bollen träffade ögat. har någon någonsin fått en pingisboll i ögat?)


/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0