Musikerförbundet vill ha mig

En konstig sak, nånstans i mitten av dagens postskörd så låg det ett adresserat brev till mig från Svenska Musikerförbundet (förbundet för professionella musiker) med förhoppning om att jag vill gå med i deras fackförbund.

De skickade med medlemstidningen också, den var tråkig. Det enda som var något sånär fängslande var artikeln om en kvinna som var änka till en som varit turnéledare åt ett hårdrocksband men som sen efter smussel med pengar (han hade inte smusslat utan någon arrangör) blev MÖRDAD!
Det är i alla fall vad de tror för de har inte hittat kroppen och polisen gör som polisen alltid gör, ägnar oförskämt mycket tid åt att komma på tuffa arbetsnamn för diverse aktioner istället, såsom "Operation Alcatraz".
Nu kanske poliskåren fick oförtjänt dålig kritik och om det är någon som har en gammal farbror som är poliskonstapel och som faktiskt ägnar lite tid åt att jaga skurkar så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag trampat på en tå, eller två.

Men kanske att jag ska gå med i musikerförbundet ändå, jag har ju faktiskt spelat tvärflöjt i en termin.

// F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0