gamlingar

jag jobbar ju mycket med gamla människor och har varit vikarie i tusen år och hoppat runt i göteborg tex på en massa olika avdelningar och sett miljoner olika sätt att bli gammal på. då kan man lätt tro att när man blir gammal blir man helt enkelt väldigt skruttig på ett eller annat sätt.
men en gång på en avdelning var det en sköterska som sa att det är bara en liten del av alla gamla som blir sjuka. de allra flesta klarar sig bra, kanske med lite hjälp från hemtjänst bara osv. det var en så stor lättnad att få höra det.
sen kan jag tänka på min egen farmor. hon är 84 eller kanske 85 och går varje dag jättelångt. hon har rullator till hjälp men det är det enda. när jag säger långt menar jag flera kilometer.
jag måste ringa till henne. jag ringer alltför sällan till henne.
jag måste åka hem! jag har inte varit hemmahemma sen i november. jag är sämst.

/kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0