Olika tankar, är de beroende av varandra?

Jag observerar människor, jag blir glad över att se människor vara fina mot varandra. Mot främlingar. Fast oftast blir jag bara förbannad över de som är korkade och emellanåt blir jag provocerad av tjocka människor. Jaja det är hemskt att tycka så men jag är i alla fall inte ensam om det.

Igår såg vi en film där cynisk och cynism stavades ömsom med ett korrekt C i början ömsom med ett S. Får vem som helst översätta film? Skulle jag som aldrig haft ett fel på stavningstest kunna få jobb som översättare av film? Det verkar ju inte så svårt. Variera mitt språk har jag också testat, jag kan det där.

Till sist måste jag ställa frågan, vad är grejen med folk som har halsdukar som ser ut att vara gjora av små fleecebajskorvar? Känns lite som foppatofflan, småfestligt i teorin men katastrofalt i praktiken.

// F

ps. Googlar man ntns är detta första svaret man får:
AcronymDefinition
NTNSNon-Traditional Nursing Students

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0