RAPPORT FRÅN "VERKLIGHETEN"

HALLÅ, ntns-bloggen.

Nu ska jag komma med en liten rapport från en del av verkligheten som man inte kommer i kontakt med så ofta: den oglammiga delen av företagssverige. Jag har spenderat ca tre dagar på en skidort här i landet, och idag avslutades vistelsen med ett "företagsevent". Vad jag har varit med om är så klart inte representativt för alla branscher, men jag tror nog ändå att de små snuttar jag har fått se har någon form av motsvarighet på andra håll. "Företag" i fortsättningen inom citationstecken för ah, ni vet, inte fan vet jag vad ett företag är. Och det finns ju massa olika sorters "företag" och så vidare och så vidare, men ja, jag menar "företag" som sådana där firmor som håller på med olika saker och som sysslar med pengar och så vidare. Här är några små NTS som jag har antecknat i minnet under helgen:

- folk i "företag" är inte så jävla smarta (Obs! Detta behöver inte betyda att de inte är snälla och vänliga själar)
- folk i "företag" är ofta gubbar
- strukturer som gynnar gubbar är så jävla verkliga. Så jävla, jävla verkliga, och den som säger något annat kan hoppa upp och sätta sig på en spikklubba el. dyl. 
- folk i "företag" verkar tycka att det är ganska tråkigt att vara ordentliga för när de har druckit ganska mycket vin och sprit så knyter de upp slipsen och dansar disco
- GUBBSLEM! GUBBSLEM! GUBBSLEM! GOLLUM! GOLLUM! GOLLUM!

Och så är I will survive värdens bästa låt.

Och så är snowboard en liten godbit för själen. Balansen! Viktöverföringen. Höger - vänster, kant till kant.

Och så längtar jag efter att hänga med vettiga och roliga människor (ni vet vilka ni är för ni är NTNS)

Ses.

/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0