borta bra men hemma bäst

när jag i måndags läste om dessa ungdomslägenheter tänkte jag först "bra grej". men när jag läste vidare och insåg att desa lägenheter inte skulle komma studenter till godo tänkte jag "nu kommer vi aldrig få någon lägenhet". vi har fått ganska många erbjudanden den senaste tiden, men ingen lägenhet och jag tänkte "nu blir det inga fler erbjudanden trots att vi varit registrade på boplats i hundra år". fast senare samma dag ringer christian och meddelar att poseidon har ringt och meddelat att vi ska få en lägenhet vid ramberget. hyran ligger på samma nivå som studentlägenheten som vi nu bor i, den enda skillnaden är att den nya lägenheten har dubbelt så många kvadratmeter och två rum mer.

nästa vecka ska vi skriva kontrakt, för att vi ska få göra det måste vi ta med oss diverse intyg som bevisar att vi får in pengar och att vi två kan klara av att betala en hyra på 4000 kr/mån. det räcker inte med att vi får pengar från csn, det vill ha intyg från extrajobb och kommande sommarjobb. ska du ensam hyra en studentlägenhet från sgs med en hyra på 5000 kr/mån räcker det med att du är inskriven på en kurs på universitetet.

// KOKO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0