Det ena vs. Det andra

Hallå på er. Har sprungit halva Långgatan, missat vagnen med en halv sekund, gått Friggagatan fram i snålblåst och isluft. Så orden ligger långt in och tänker inte kommer ut något mer, i alla fall inte kväll. Men här är, apropå allt, Håkans nya video:



Det finns säkert någon poäng med den med.

Idag satte jag, av en slump, fingret på en känsla jag haft ett bra tag:
Det är så svårt att begripa det här med NTNS. För alla andra riktigt bra grejer som man är med om kan man alltid tänka att de nog kommer att ta slut, gå över, om inte senare så förr. Men NTNS känner jag inte sådär med. Och då händer: hur tänka på något bra utan att relatera det till något dåligt/frånvaron av det bra? (Ååååååh, kan man tänka, aja aja aja, sicken en man är, ack ack, bara må bra om man vet att man kommer må dåligt - osv, bullshit mao) Men samtidigt händer: det berusande i att inse att något bra har kommit i ens väg och inte tänker kliva ur den.

God natt, människor!

/KARIN

Kommentarer
Postat av: evelina

Hej Karin!

Jo, det är viktigt att unna sig de goda sakerna i livet - att förbehållslöst faktiskt unna sig dem. Ibland firar jag dem t.o.m. i champagne - de bra sakerna.

Nu har jag äntligen funnit tid till att svara på dina kloka reflektioner:
http://evelinawahlqvist.blogspot.com/2008/03/platsens-doft.html

Kul att titta in här! Det ska jag verkligen göra igen!

/evelina

/evelina

2008-03-25 @ 10:48:29
URL: http://evelinawahlqvist.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0