JAG SKA KÄMPA FÖR ATT FÅ NÅGONTING JAG SAKNAR / JAG VILL HA NÅGONTING SOM JAG INTE HAR


igår när jag spelade UKONs "det panegyriska" för mina skrivarskolestudenter höll en av dem för öronen och sa att hon mådde illa. men när barnrösten säger

vad är en känsla?
känns det bra eller känns det dåligt?
det är svårt att veta.

och sedan säger

hur har det känts i livet?
vad ska man göra
med sina erfarenheter?
vad ska man göra
med alla sina upplevelser?

och sen säger

tänk om alla erfarenheter är felaktiga!
tänk om man i själva verket
inte känt någonting alls!
tänk om allt är en missuppfattning!

så är det enda gången jag blir helt säker på att det kommer att ordna sig.

(och sen försvinner det, trettio sekunder senare, igen)

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0