Klädproblem, vardagstur, och sandaler

Jag sitter på UB och bloggar. Gillar UB:s källare, här får man vara ifred. Gillar att vara ifred.

En bra sak med att bo precis vid Göteborgs Högre Samskola är att kidsen vet hur man gör när man håller en spårvagn åt en springande stackare! Fantastiska är vad de är, alla göteborgare borde lära sig av dessa tonåringar. De har liksom ögon i nacken och vett nog att ställa sig mellan dörrarna när undertecknad är nära att missa sista vagnen till skolan. Thumbs up!

En dum sak med att bo precis vid Göteborgs Högre Samskola är dock att alla kids är så jävla fin-snygga. De har fina jeans och fina jackor och fina skor och fina väskor och fina hår. Inte snygga men fina, så man känner sig helt jävla loppäten när man står och väntar på vagnen tillsammans med dem.

Idag när jag gick på stan insåg jag att min klänning var mycket kortare än vad jag trodde. Gick i princip runt och visade halva rumpan för hela Avenyyyyyn. So not ok. Så jag gick in på h&m och shoppade kläder för typ en tiondel av mina CSN-pengar. Trodde jag! Det visade sig nämligen att det som jag trodde var mitt h&m Club-kort i själva verket var ett presentkort på 250 kronor. Gött, eller vad? Så för 416 kronor fick jag knästrumpor x2, strumpbyxor x2, ett par chinos och en tisha i organisk bomull. Inte fy skam någonstans. Sprang in på toa på Humanisten och bytte om det första jag gjorde när jag kom hit. Får man göra så eller är man knäpp då?

Kolla: full mundering i bibblan!



Ang. sandalerna i rubriken vill jag bara berätta att jag fnissar varje gång jag tänker på Empedokles och hans sandal. Här sitter jag i bibblans källare och tänker på en antik snubbes sko! Vad gör jag det för? kan man ju undra.

Kerstins tvålpump är snygg!

/Karinjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0