Maggies matblogg + Namn och tilltal

Jag måste slå ett slag för Maggies matblogg! I den finns det inte bara en massa bilder på allt gott hon lagar och recept och sådant där annat matporrigt (som jag av begripliga skäl inte begriper, men tycker är fint ändå) som hör en matblogg till - nu har hon tagit sig an projektet att lära mig laga mat. Vi är för närvarande inne på kapitel 2 i "Karins Kokbok", och jag fullkomligen darrar av skräck inför tanken på att laga... PAJ! "Paj" är en ganska lömsk liten maträtt på det viset att man inte riktigt kan förställa sig dess tillkomsprocess bara genom att titta på den. Den är så strukturerad, och liksom indelad i olika sektioner. Torrt möter fuktigt, hårt möter mjukt. För att inte tala om de där vågiga kanterna!

Men jag tänker ta mig igenom det här. Jag ska göra en paj! När livet är ett enda tumult är det skönt att kunna fokusera på en svårighet som, så att säga, sin svårighet till trots ändå är hanterbar. Mina framtida barn/grannar/makar/fruar/restauranggäster kommer vara dig evigt tacksamma, Maggie!

För övrigt är det tentatider. Att skriva hemtenta kan vara något av det värsta man kan göra, det är som en nära döden-upplevelse som håller i sig i en vecka. Fy, vad jag inte tycker om det. Hela jag går i baklås och slutar funka i samma ögonblick som uppgifterna delas ut. Särskilt hjärnan får driftstörningar vid blotta tanken på frågorna, vilket kan anses vara aningens problematiskt med tanke på att det är just hjärnans tankar på frågorna som hela saken går ut på. Om någon av bloggens 10 dagliga läsare (hur många var vi nu i NTNS? 9? Ge dig till känna, hemliga beundrare!) känner för att skriva 10 000 tecken om en filosof som heter Suhrawardi är det fritt fram. Det ska stå: Han är flummig men ändå inte, och det antika arvet är inte riktigt vad vi tror det är. Fast med 10 000 tecken, då. Maila texten till NTNS-mailen, senast måndag 31/3 klockan 14.00. Tpfh.

Nu ska man ju inte vara alltför offentlig med vad man tycker och tänker om saker har jag hört, för då kan man bli av med jobbet (om man har något). Men Linn, du vet vad jag anser om problem nr. 1. Gör det samhällsekonomiskt rätta...

Problem nr. 2
Kan ingen råda bot på
Och fastän det kan vara så,
att du blir utkonkurrerad av Håkan Hellströms flickväns snippa
Så gör du "tjej"
på ett sätt som vi verkligen inte vill slippa!


Och Fanny, jag kom på en sak. Du är ju grym med orden.


/Karin "bloggterroristen" "får inte heta Vetig-" Gréen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0