Rådjur vs Lodjur

Just nu känner jag mig så där som rådjur ser ut. Ni vet, "Aaaah! Shiiit! Hjäääälp!". De är lite överdrivet rädda djur tycker jag, men de har säkert sina skäl. Vet dock ej om jag har mina. Men om jag fick välja ett favoritdjur ur den svenska faunan så måste det nog bli lodjuret! Endast två bokstäver skiljer lodjuret från rådjuret, men de är verkligen helt olika till sin karaktär. Lodjuret är ett ganska otippat djur, som en lite utsmetad tiger med uggle-öron. Och så är det farligt! Inte alls som rådjuret som endast är farligt för sig själv. På Gnosjö Kommuns bibliotek står ett uppstoppat lodjur i en glasmonter, det är ungefär som att slå upp ordet "malplacé" i ordlistan. Så här kan det se ut när lodjuret är i sin rätta natur, dvs naturen:

image45

Så himla fint.

/KG

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar med lodjur. en gång i skogen såg jag misstänkta lodjurs-tass-spår, och misstänkt lodjurs-bajs.

/kerstin

2008-03-16 @ 13:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0