sysselsättning

idag ska jag köpa knappar till min jacka och köpa nya symaskinsnålar.
den gick av när jag på fyllan skulle lägga upp någons byxor. dagen efter var det roligt då man såg hur snett det blivit. hur jag tillochmed lyckats klippa överblivna tyget väldigt snett.

jag ska sy en bok och lyssna på happiness om och om igen.

kanske göra en fin musikslinga i reason. som vanligt i C D Am G. med tusen stämmor.

jag ska hålla tummarna för att slippa hoppa in och jobba ikväll. det finns en del timmisar men ingen svarar i telefon. ingen vill jobba. jag klarar inte av att låta det ringa när de ringer för andra gången.

jag ska kanske elektrifieras när jag ska ta ut en glödlampa ur taklampan i hallen, den har liksom ramlat ner på lampkanten av plast och smält. elektricitet och ungnsvärme skrämmer mig mest av allt i hushållskategorin.

kanske kommer sofia hit på lite kaffe. vi kan lösa fredagskrysset från dn kanske. aktuelltkrysset. förra veckan handlade det om "slas och hans vänner". då fick man lära sig att de ofta satt på tennstopet i klara kvarter. att slas var en pacifist men älskade boxning.

/kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0